Rozpoczęła się kolejna faza ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, która ma na celu uświadamianie seniorów o hrozbach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przez oszustów. Inicjatywa, zainicjowana przez Komendę Główną Policji i Telewizję Puls, łączy edukację z nowoczesnymi technologiami, aby skuteczniej informować starsze pokolenie o zagrożeniach w sieci. W ramach kampanii seniorzy mogą oczekiwać praktycznych wskazówek, które pomogą im unikać niebezpieczeństw w przyszłości.
Trwająca od 14 do 20 listopada pierwsza część kampanii skupiła się na emisji wideo, które ilustrowało praktyki oszustów internetowych. Użytkownicy, wchodząc na dedykowaną stronę internetową, mieli szansę zapoznać się z metodami unikania pułapek, zamiast stać się ofiarą kradzieży tożsamości. Dzięki temu innowacyjnemu podejściu seniorzy mogli poczuć się bardziej chronieni i świadomi zagrożeń.
Od 20 listopada rusza druga część kampanii, która koncentruje się na bardziej szczegółowych materiałach edukacyjnych, w tym spotach i grafikach przedstawiających działanie oszustów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Policja, jako kluczowy partner w tej fazie, planuje bezpośrednie działania informacyjno-edukacyjne, mające na celu zwiększenie świadomości i bezpieczeństwa wśród osób starszych. Do współpracy przy kampanii dołączyły znaczące media oraz instytucje, co dowodzi jej rosnącej popularności i znaczenia w ochronie seniorów.
Źródło: Policja Łowicz
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery edukuje seniorów o zagrożeniach związanych z AI
Zobacz Także